Followers

Saturday, June 13, 2009

Pra Perkhemahan Kadet Remaja Sekolah...

Pra Perkhemahan Kadet Remaja Sekolah (KRS)



Para2 pegawai kadet sedang berehat.....





Nie tgh membuat gejek...gejek apelah nie....betul ke dieorg nie...heheh...jgn marah ye....



pegawai kadet sedang berbincang.....ape benda yg dieo nie bincangkn bkn nak ajak org pun....heheh



heheh...senyum jgn tak senyum...heheh



blh tahan juak panas time bergmbr nie semua muka jd hitam....kui...kui...kui


nie platun Ketiga


Nie pulak pelatun ke-4



Nie pulak platun ke-2 heheh....my platun nie... dari kiri rizal, wandy,asri, Tn. Patrick, Farah, Philo, Tini, Ana, Illa, Jolene, Liya and the last young gentalmen MAN...hahahha


Nie pulak Platun pertama...bos (Rafi) n penolong bos (Jojo) kat cne...hehehe.....




nie pulak apa benda yg dieorang buat....tak takde kerje lain kot.....nak juga buat meriam...raye lum lg lah.....


Nie pulak masa latihan n cara2 pertolongan cemas dijalankan ....heheheh


nie pulak time kite org kat tapak kawad....heheh....dah lah time nie panas sangat rase nak pingsan dah nie...heheheh....

Nie pulak kumpulan 4 sibuk bekerjasama bt gejek......caya lah mail n sue...terror gak dieorg nie...heheh.....

video

Wednesday, June 10, 2009

Bicara Hati.....

JIKA AKU JATUH HATI

Ya allah jika aku jatuh cinta
Cintakan lah ku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada mu
Agar bertambah kekuatan ku untuk mencintaimu

Ya muhaimin jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati
Seseorang yang hatinya tertaut padamu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya rabbana jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku pada nya agar tidak berpaling daripada hatimu

Ya rabbul Izzati, jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid dijalanmu…..

Ya allah, jika aku menikmati cinta kekesihmu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi
Kenikmatan indahnya bermunajat
Di sepertiga malam akhirmu

Ya allah, jika aku jatuh hati pada kekasihmu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadamu
Ya allah jika kau halalkan aku merindui kekasihmu,
Jangan biarkan ku melampaui batas
Sehingga melupai aku pada cinta hakiki dan rindu abadi
Hanya kepadamu
Amin….

Doa ku agar kita sama-sama Berjaya didunia dan akhirat….
Berjaya mengharungi segala dugaan dan cabaran…yang sememangnya
Menguji kekuatan iman….
Kerana tapak iman itulah yang menemukan cinta yang selama ini hilang….

Semoga cinta yang dicari telah ditemui
Semoga allah meletakkan kita dibawah payung rahmat kasihnya…
Insyallah….

Sunday, June 7, 2009

EMAK.....Tersayang


Orang kata aku lahir dari perut mak..
(bukan org kata...memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku.... mak
Bila lapar, yang suapkan aku.... mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .. mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.... Mak
Bila bangun tidur, aku cari.... mak
Bila nangis, orang pertama yang datang .... mak
Bila nak bermanja, aku dekati.... mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.... mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak
Bila nakal, yang memarahi aku.... mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma.... mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.... mak
Bila takut, yang tenangkan aku.... mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk.... mak
Aku selalu teringatkan .... mak
Bila sedih, aku mesti talipon.... mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu..... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah.... mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga.... mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu.... mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku.... mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk..... mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku.... mak
Yang selalu berleter kat aku... mak
Yang selalu puji aku.... mak
Yang selalu nasihat aku.... mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk..... mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari.... mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada.... mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat.... emakku

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.... mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau mak sudah tiada..... .....
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,

"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Alissya_Yana. Powered by Blogger.